UN COCODRIL PER LA CLASSE DE LES MÒMIES


JUSTIFICACIÓ
Aquest petit projecte ha sorgit de la neccessitat d’ajudar als infants de segon en la posada en marxa de la seva obra de teatre per posar un punt al seu projecte d’enguany, EGIPTE. Com no podía ser d’una altre manera, i encara que estam acabant l’altre projecte, ens hem posat en marxa per tal d’elaborar un cocodril d’1 metro, com Helena. 

COM HO HEM FET.
La nostra primera tasca va ser demanar als alumnes com podriem fer un cocodril i, des d’aquesta primera pluja d’idees envers el què i el com, sorgeix la necessitat de demanar ajuda a Irene, la mestra de 6é que ens va dibuixar el cocodril que tenim a la porta.
Per això, des d’una estructura cooperativa encetam una tasca d’escriptura espontània per tal de fer arribar a Irene les nostres ganes de que ens ajudi en el nostre projecte.
Una vegada més, Irene ens dedica el seu temps en un objectiu comú, l’elaboració d’un cocodril d’1 metro per posar en el Nil dels alumnes de la clase de les mòmies.

QUÈ HEM FET
-         Aprofitar el projecte dels infants de 2n per tal de conèxer un poc més el personatge que ens identifica com a grup.
-         Acompanyar als alumnes en l’adquisició de les fases de la lectura i l’escriptura.
-         Concienciar als alumnes de la necessitat de fer le coses d’es d’un punt de vista cooperatiu per tal d’arribar a les nostres fites junts, dividint les dificultats i multiplicant els aprenentatges.
-         Potenciar les activitats plàstiques per tal d’inclore a tot l’alumnat.

QUÈ HEM TREBALLAT
-         El cocodril i les seves característiques
-         El treball cooperatiu,
-         Les lletres com a mitjà per comunicar-nos.
-         L’elaboració de textos, les cartes, els triptics i la invitació
-         El museu d’Egipte

COM HO HEM FET
-         LES CARTES
o      Els alumnes de la classe de les mòmies arriben un dia a l’aula amb 4 cartes on ens demanen la nostra col.laboració en l’elaboració d’un cocodril per l’escenari de la seva obra de teatre.
o      Ens endinsam dins el seu projecte en començar a cuestionar -nos cóm ho farem i el què necessitam per tal de fer un cocodril d’1 metro.
o      La necessitat d’escriure sorgeix en recordar que Irene ens va ajudar en l’elaboració del nostre primer cocodril i, ens posam en marxa.
-         LA NOTA
o      Expressam, consensuam, decidim.
-         Des d’una primera pluja d’idees, començam a plantejar-nos el contingut que ha de tenir la nota per n’Irene i, és en una segona sessió on finalment decidim el seu contingut.
-         Aprofitam una estructura cooperativa per tal de, des de l’escriptura espontània, elaborar tantes notes per Irene com parelles i trios tenim a l’aula.
-         Visitam als alumnes de 6è per donar a Irene els nostres primers tempetjos d’escriptura espontània.

-         EL DIBUIX DEL COCODRIL.

o      N’Irene, que ja estava assabentada de la visita dels cocodrils, ja ens tenia preparat un cocodril d’un metro per poder donar sentit a la feina que ens havíen encomanat.
o      En arribar a l’aula ens adonem que, un metro de cocodril és un cocodril petit.


-         UN COCODRIL DE PAPER MAIXÉ
o      Començam a omplir el cocodril de paper i cola per tal de donar-li volum i forma.
o      Una vegada ha estat sec, li donam un color característic que sorgeix de la mescla dels colors groc, verd i marró.

-         EL DIA DE L’OBRA
o      Els alumnes de 2n ens portaren una invitació i un tríptic amb el contingut de l’obra, l’hora i el lloc on la desenvoluparien.
o      Encara mig banyat, agafam el cocodril amb el ulls recent pintats i junts, ens dirigim a l’àgora per donar el cocodril als nostres companys de 2n.
o      A l’hora prevista, els alumnes de la classe de les mòmies ens representen, des de l’obra, el contingut del que han fet enguany en el seu projecte, Egipte.
o      Molt emocionats, vivim un dia especial pel grup de 2n on, a més de veure el fruit de la nostra feina al mig del riu Nil, el contingut de l’obra ens ha servit per conèxer un poc més al nostre protagonista i per acabar la semana amb un èxit compartit!

-         VISITA AL MUSEU
o      La clase de les mòmies, amb tot allò que han anat fent al llarg del curs dins el seu projecte, ha organitzat un museu i ha convidat a tothom a poder aprendre amb el fruit de la seva feina.
o      Els infants vingueren personalment a l’aula a convidar-nos a tan especial esdeveniment i ens donaren un programa amb el contingut del museu: Egipte.
o      El dia de la visita els cocodrils estaven molt emocionats i escoltaren les intervencions de cadascun dels companys de 2n,  que ens deixaren bocabadats a petits i grossos de tan bé que ho feren.
o      El nostre cocodril, un els animals que viu a Egipte.



-         QUÈ HEM AVALUAT
o      Gaudeix en l’elaboració de la tasca que ens han encomanat
o      Participa del procés des de les seves possibilitats i motivacions
o      Evoluciona en l’adquisició de les fases de la lectura i escriptura
o      Es conscient de la necessitat d’emprar lletres per a dissenyar textes.
o      Evoluciona en el dibuix d’un cocodril respecte dels primers dibuixos.
o      Anomena algunes de les característiques més significatives del cocodril.

-         COM HO HEM FET
o      Des dels dibuixos i la verbalització del que han expressat damunt del paper,  valoram els progresos i els aspectes més curriculars que estan en procés d’assolir-se.s
o      Aprofitant sessions de treball cooperatiu per tal de donar veu a tots als alumnes, des de les seves habilitats i no des de les seves limitacions.
o      Acompanyant sempre a tots als alumnes i respectant els diferents ritmes, interessos i motivacions que conviuen al grup.
o      Afavorint estratègies, espais i materials per tal de poder expressar el que están aprenent i els dubtes que van sorgint en el procés.
o      Partint del concepte d’ajuda i de la nostra capacitat per ajudar als altres.
o      Mirant als altres alumnes de l’escola des de tot allò que ens poden aportar i des de tot allò que nosaltres podem oferir als altres.
o      Prioritzant els objectius més actitudinals per davant dels més curriculars.
o      Donant temps als qui més ho necessiten..
o      Afavorint l’interiorització de les característiques més significatives del cocodril des de la lectura dels llibres de la nostra biblioteca d’aula.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada