JUSTIFICACIÓ
Aquest petit projecte ha sorgit de la neccessitat d’ajudar als
infants de segon en la posada en marxa de la seva obra de teatre per posar un
punt al seu projecte d’enguany, EGIPTE. Com no podía ser d’una altre manera, i
encara que estam acabant l’altre projecte, ens hem posat en marxa per tal
d’elaborar un cocodril d’1 metro, com Helena.
COM HO HEM FET.
La nostra primera tasca va ser demanar als alumnes com podriem
fer un cocodril i, des d’aquesta primera pluja d’idees envers el què i el com,
sorgeix la necessitat de demanar ajuda a Irene, la mestra de 6é que ens va
dibuixar el cocodril que tenim a la porta.
Per això, des d’una estructura cooperativa encetam una tasca
d’escriptura espontània per tal de fer arribar a Irene les nostres ganes de que
ens ajudi en el nostre projecte.
Una vegada més, Irene ens dedica el seu temps en un objectiu
comú, l’elaboració d’un cocodril d’1 metro per posar en el Nil dels alumnes de
la clase de les mòmies.
QUÈ HEM FET
-
Aprofitar el projecte dels infants de 2n per tal
de conèxer un poc més el personatge que ens identifica com a grup.
-
Acompanyar als alumnes en l’adquisició de les
fases de la lectura i l’escriptura.
-
Concienciar als alumnes de la necessitat de fer le
coses d’es d’un punt de vista cooperatiu per tal d’arribar a les nostres fites
junts, dividint les dificultats i multiplicant els aprenentatges.
-
Potenciar les activitats plàstiques per tal
d’inclore a tot l’alumnat.
QUÈ HEM TREBALLAT
-
El cocodril i les seves característiques
-
El treball cooperatiu,
-
Les lletres com a mitjà per comunicar-nos.
-
L’elaboració de textos, les cartes, els triptics i
la invitació
-
El museu d’Egipte
COM HO HEM FET
-
LES CARTES
o
Els alumnes de la classe de les mòmies arriben un
dia a l’aula amb 4 cartes on ens demanen la nostra col.laboració en
l’elaboració d’un cocodril per l’escenari de la seva obra de teatre.
o
Ens endinsam dins el seu projecte en començar a
cuestionar -nos cóm ho farem i el què necessitam per tal de fer un cocodril d’1
metro.
o
La necessitat d’escriure sorgeix en recordar que
Irene ens va ajudar en l’elaboració del nostre primer cocodril i, ens posam en
marxa.
-
LA NOTA
o
Expressam, consensuam, decidim.
-
Des d’una primera pluja d’idees, començam a
plantejar-nos el contingut que ha de tenir la nota per n’Irene i, és en una
segona sessió on finalment decidim el seu contingut.
-
Aprofitam una estructura cooperativa per tal de,
des de l’escriptura espontània, elaborar tantes notes per Irene com parelles i
trios tenim a l’aula.
-
Visitam als alumnes de 6è per donar a Irene els
nostres primers tempetjos d’escriptura espontània.
-
EL DIBUIX DEL COCODRIL.
o
N’Irene, que ja estava assabentada de la visita
dels cocodrils, ja ens tenia preparat un cocodril d’un metro per poder donar
sentit a la feina que ens havíen encomanat.
o
En arribar a l’aula ens adonem que, un metro de
cocodril és un cocodril petit.
-
UN COCODRIL DE PAPER MAIXÉ
o
Començam a omplir el cocodril de paper i cola per
tal de donar-li volum i forma.
o
Una vegada ha estat sec, li donam un color
característic que sorgeix de la mescla dels colors groc, verd i marró.
-
EL DIA DE L’OBRA
o
Els alumnes de 2n ens portaren una invitació i un
tríptic amb el contingut de l’obra, l’hora i el lloc on la desenvoluparien.
o
Encara mig banyat, agafam el cocodril amb el ulls
recent pintats i junts, ens dirigim a l’àgora per donar el cocodril als nostres
companys de 2n.
o
A l’hora prevista, els alumnes de la classe de les
mòmies ens representen, des de l’obra, el contingut del que han fet enguany en
el seu projecte, Egipte.
o
Molt emocionats, vivim un dia especial pel grup de
2n on, a més de veure el fruit de la nostra feina al mig del riu Nil, el
contingut de l’obra ens ha servit per conèxer un poc més al nostre protagonista
i per acabar la semana amb un èxit compartit!
-
VISITA AL MUSEU
o
La clase de les mòmies, amb tot allò que han anat
fent al llarg del curs dins el seu projecte, ha organitzat un museu i ha
convidat a tothom a poder aprendre amb el fruit de la seva feina.
o
Els infants vingueren personalment a l’aula a
convidar-nos a tan especial esdeveniment i ens donaren un programa amb el
contingut del museu: Egipte.
o
El dia de la visita els cocodrils estaven molt
emocionats i escoltaren les intervencions de cadascun dels companys de 2n, que ens deixaren bocabadats a petits i
grossos de tan bé que ho feren.
o
El nostre cocodril, un els animals que viu a
Egipte.
-
QUÈ HEM AVALUAT
o
Gaudeix en l’elaboració de la tasca que ens han
encomanat
o
Participa del procés des de les seves
possibilitats i motivacions
o
Evoluciona en l’adquisició de les fases de la
lectura i escriptura
o
Es conscient de la necessitat d’emprar lletres per
a dissenyar textes.
o
Evoluciona en el dibuix d’un cocodril respecte
dels primers dibuixos.
o
Anomena algunes de les característiques més
significatives del cocodril.
-
COM HO HEM FET
o
Des dels dibuixos i la verbalització del que han
expressat damunt del paper, valoram els
progresos i els aspectes més curriculars que estan en procés d’assolir-se.s
o
Aprofitant sessions de treball cooperatiu per tal
de donar veu a tots als alumnes, des de les seves habilitats i no des de les
seves limitacions.
o
Acompanyant sempre a tots als alumnes i respectant
els diferents ritmes, interessos i motivacions que conviuen al grup.
o
Afavorint estratègies, espais i materials per tal
de poder expressar el que están aprenent i els dubtes que van sorgint en el
procés.
o
Partint del concepte d’ajuda i de la nostra
capacitat per ajudar als altres.
o
Mirant als altres alumnes de l’escola des de tot
allò que ens poden aportar i des de tot allò que nosaltres podem oferir als
altres.
o
Prioritzant
els objectius més actitudinals per davant dels més curriculars.
o
Donant
temps als qui més ho necessiten..
o
Afavorint l’interiorització de les
característiques més significatives del cocodril des de la lectura dels llibres
de la nostra biblioteca d’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada