JUGAM AMB ELS CONCEPTES MATEMÀTICS
EL RAONAMENT LÒGIC I MATEMÀTIC ESTÀ MÉS PRESENT A LA VIDA QUOTIDIANA DEL
QUE PENSEM, PER AIXÒ L'HEM D'APROFITAR I POTENCIAR EL MÀXIM.
AQUÍ US COMPARTIM ALGUNES ACTIVITATS QUE PODEU REALITZAR A CASA AMB MATERIALS SENZILLS I PER CONTINUAR REFORÇANT ELS CONCEPTES MATEMÀTICS DES DE L’APRENENTATGE VIVENCIAL I L’EXPERIMENTACIÓ, PERÒ, SOBRETOT, JUGANT!
AQUÍ US COMPARTIM ALGUNES ACTIVITATS QUE PODEU REALITZAR A CASA AMB MATERIALS SENZILLS I PER CONTINUAR REFORÇANT ELS CONCEPTES MATEMÀTICS DES DE L’APRENENTATGE VIVENCIAL I L’EXPERIMENTACIÓ, PERÒ, SOBRETOT, JUGANT!
AQUEST SÓN ELS OBJECTIUS QUE PERSEGUIM (TAL I COM ELS TROBAU AL GESTIB) I
DES D'ON PARTIM A L'HORA DE DONAR SENTIT A LA NOSTRA VIDA A L'AULA.
- AGRUPA, ORDENA I CLASSIFICA ELEMENTS SEGONS DIFERENTS CRITERIS.
- DISCRIMINA I COMPARA ALGUNES MAGNITUDS.
- QUANTIFICA COL·LECCIONS MITJANÇANT L’ÚS DE LA SÈRIE NUMÈRICA.
- RELACIONA CORRECTAMENT LES GRAFIES AMB LES QUANTITATS I NOMBRES QUE
REPRESENTEN.
- UTILITZA CORRECTAMENT LES NOCIONS BÀSIQUES DE MESURA
- UTILITZA LES HABILITATS LOGICO-MATEMÀTIQUES PER INVESTIGAR I COMPRENDRE SITUACIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA.
LA MÀQUINA DE CALCULAR : SUMES + /RESTES-
PODEM CREAR AQUESTES
MÀQUINES DE CALCULAR PER SEGUIR JUGANT A
SUMAR I RESTAR A PARTIR DE MATERIALS
MANIPULATIUS. A LA VEGADA AQUESTES SUMES I RESTES TAMBÉ ES PODEN REPRESENTAR AL PAPER (PERÒ EL MÉS
IMPORTANT ÉS VEGIN D’ON SURT EL RESULTAT).
CREAR MONSTRES
UN JOC DE DIBUIXAR MONSTRES CONTANT EL NÚMERO DE PARTS DEL COS QUE LI
HEM DE FER. AQUEST JOC EL PODEM REALITZAR AMB UN DAU, I DIBUIXAR EL NÚMERO QUE
SURTI, O AMB DOS DAUS I SUMAR PER SABER EL NÚMERO DE HEM DE DIBUIXAR.
CLASSIFICACIÓ AMB OBJECTES QUOTIDIANS
- CLASSIFICAR ELS “CALCETINS” PER PARELLS O PER COLORS: UNA FORMA PER A QUE ELS PETITS ENS AJUDIN A CASA JUGANT.
.
2. CLASSIFICAR ELS ANIMALS DE JOGUET:
UNA ALTRA FORMA DE
CLASSIFICAR QUE POT SER DIVERTIDA. ES SEPARAR ELS ANIMALS SEGONS SI SÓN ANIMALS
DE GRANJA, ANIMALS SALVATGES, ANIMALS MARINS…
ENS PODEM AJUDAR DE
LLIBRES O FER UNA RECERCA PER INTERNET PER VEURE A QUIN GRUP L’HEM DE POSAR.
TAMBÉ PODEM DIBUIXAR UNA
GRANJA, LA SELVA, LA MAR EN PAPER PER
EMPRAR COM ESPAI DE CLASSIFICACIÓ,
CONSTRUIR MINI MONS...
3. CLASSIFICAR ELEMENTS NATURALS (O ALTRES MATERIALS) PER COLORS, FORMA, MESURA, PES...
- IDENTIFIQUEM FORMES GEOMÈTRIQUES (EL QUADRAT, EL CERCLE, EL RECTANGLE, EL
ROMBE…) EN DIFERENTS OBJECTES QUE TINGUEM A CASA.
- TRIAM ALGUNS D’AQUESTS OBJECTES QUE ES PUGUIN MANIPULAR.
- AGAFAM UN PAPER GROS (O PODEM JUNTAR DOS PAPERS) I RETOLADORS.
- COPIAM LA BASE DELS OBJECTES EN EL PAPER FORMANT UN MANDALA DE DIFERENTS
FORMES GEOMÈTRIQUES.
A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT ELS INFANTS PODEN CERCAR I IDENTIFICAR LES
FORMES GEOMÈTRIQUES EN ELS OBJECTES DEL SEU ENTORN DIARI.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada