JUGAM AMB ELS CONCEPTES MATEMÀTIQUES


JUGAM AMB ELS CONCEPTES MATEMÀTICS

EL RAONAMENT LÒGIC I MATEMÀTIC ESTÀ MÉS PRESENT A LA VIDA QUOTIDIANA DEL QUE PENSEM, PER AIXÒ L'HEM D'APROFITAR I POTENCIAR EL MÀXIM.
AQUÍ US COMPARTIM ALGUNES ACTIVITATS QUE PODEU REALITZAR A CASA AMB MATERIALS SENZILLS I PER CONTINUAR REFORÇANT ELS CONCEPTES MATEMÀTICS DES DE L’APRENENTATGE VIVENCIAL I L’EXPERIMENTACIÓ, PERÒ, SOBRETOT, JUGANT!
AQUEST SÓN ELS OBJECTIUS QUE PERSEGUIM (TAL I COM ELS TROBAU AL GESTIB) I DES D'ON PARTIM A L'HORA DE DONAR SENTIT A LA NOSTRA VIDA A L'AULA.
  • AGRUPA, ORDENA I CLASSIFICA ELEMENTS SEGONS DIFERENTS CRITERIS.
  • DISCRIMINA I COMPARA ALGUNES MAGNITUDS.
  • QUANTIFICA COL·LECCIONS MITJANÇANT L’ÚS DE LA SÈRIE NUMÈRICA.
  • RELACIONA CORRECTAMENT LES GRAFIES AMB LES QUANTITATS I NOMBRES QUE REPRESENTEN.
  • UTILITZA CORRECTAMENT LES NOCIONS BÀSIQUES DE MESURA
  • UTILITZA LES HABILITATS LOGICO-MATEMÀTIQUES PER INVESTIGAR I COMPRENDRE SITUACIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA.
LA MÀQUINA DE CALCULAR : SUMES + /RESTES-
PODEM CREAR AQUESTES MÀQUINES DE CALCULAR PER SEGUIR  JUGANT A SUMAR I RESTAR A PARTIR DE MATERIALS MANIPULATIUS. A LA VEGADA AQUESTES SUMES I RESTES TAMBÉ ES PODEN REPRESENTAR AL PAPER (PERÒ EL MÉS IMPORTANT ÉS VEGIN D’ON SURT EL RESULTAT).

     




CREAR MONSTRES
 UN JOC DE DIBUIXAR MONSTRES CONTANT EL NÚMERO DE PARTS DEL COS QUE LI HEM DE FER. AQUEST JOC EL PODEM REALITZAR AMB UN DAU, I DIBUIXAR EL NÚMERO QUE SURTI,  O AMB DOS DAUS I SUMAR PER SABER EL NÚMERO DE HEM DE DIBUIXAR.




CLASSIFICACIÓ AMB OBJECTES QUOTIDIANS

  1. CLASSIFICAR ELS “CALCETINS” PER PARELLS O PER COLORS:  UNA FORMA PER A QUE  ELS PETITS ENS AJUDIN A CASA JUGANT. 


 .



    2. CLASSIFICAR ELS ANIMALS DE JOGUET
          UNA ALTRA FORMA DE CLASSIFICAR QUE POT SER DIVERTIDA. ES SEPARAR ELS ANIMALS SEGONS SI SÓN ANIMALS DE GRANJA, ANIMALS SALVATGES, ANIMALS MARINS…
      ENS PODEM AJUDAR DE LLIBRES O FER UNA RECERCA PER  INTERNET  PER VEURE A QUIN GRUP L’HEM DE POSAR.
     TAMBÉ PODEM DIBUIXAR UNA GRANJA, LA SELVA, LA MAR EN PAPER PER
    EMPRAR COM ESPAI DE CLASSIFICACIÓ, CONSTRUIR MINI MONS... 















3. CLASSIFICAR ELEMENTS NATURALS (O ALTRES MATERIALS) PER COLORS, FORMA, MESURA, PES...
 



QUALSEVOL ELEMENT ENS POT SER ÚTIL PER TREBALLAR TOTS AQUESTS CONCEPTES
APRENDRE DE LA REALITAT DE LES FORMES GEOMÈTRIQUES: 
- IDENTIFIQUEM FORMES GEOMÈTRIQUES (EL QUADRAT, EL CERCLE, EL RECTANGLE, EL ROMBE…) EN DIFERENTS OBJECTES QUE TINGUEM A CASA.
- TRIAM ALGUNS D’AQUESTS OBJECTES QUE ES PUGUIN MANIPULAR.
- AGAFAM UN PAPER GROS (O PODEM JUNTAR DOS PAPERS) I RETOLADORS.
- COPIAM LA BASE DELS OBJECTES EN EL PAPER FORMANT UN MANDALA DE DIFERENTS FORMES GEOMÈTRIQUES.
A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT ELS INFANTS PODEN CERCAR I IDENTIFICAR LES FORMES GEOMÈTRIQUES EN ELS OBJECTES DEL SEU ENTORN DIARI. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada