LES DARRERES SETMANES HEM TRACTAT D'ENTENDRE QUE ENS PASSA QUAN SENTIM DETERMINADES EMOCIONS, I COM PODEM FER PER RECONEIXER-LES I SABER ACTUAR DAVANT D'AQUESTES.
HEM FET DIVERSES ACTIVITATS, CONNECTADES ENTRE ELLES PEL NEXE DELS CONTES.
A CONTINUACIÓ US EXPLICO QUINS CONTES HEM CONTAT I LES ACTIVITATS DESENVOLUPADES A PARTIR D'AQUESTS:
PRIMER CONTE: "TALPET TERRATRÈMOL"
PARLA DE COM ACONSEGUIR CALMAR-NOS QUAN ESTEM TANT EMOCIONATS QUE ENS DESCONTROLEM DE DIVERSES MANERES
COMPARA AQUEST ELEMENT AMB LA RÀBIA QUE PODEM SENTIR EN DETERMINADES SITUACIONS
ACTIVITAT 1: COM PODEM SORTIR D'UNA SITUACIÓ EN LA QUE ESTEM MOLT ENFADATS?
HEM IDENTIFICAT SITUACIONS QUE ENS FAN SENTIR ENFADATS, I QUINA ÉS LA NOSTRA MANERA D'ENFADAR-NOS (COM UN LLEÓ, COM UN MUSSOL O COM UNA TORTUGA) HEM REFLEXIONAT QUINES MANERES SÓN LES APROPIADES PER DONAR RESPOSTA I COM PODEM RECONDUIR EL NOSTRE COMPORTAMENT MITJANÇANT TÈCNIQUES ADIENTS PER TORNAR A LA CALMA.
ACTIVITAT 2: QUÈ ÉS EL QUE FA QUE ENS EMOCIONEM?
APROFITANT LA SESSIÓ DE RACONS, VÀREM INTRODUIR UN NOU RACÓ BASAT EN LES EMOCIONS, A ON CADA ALUMNE HAVIA D'ESCRIURE UNA VIVÈNCIA QUE LI PRODUÍS ALEGRIA, RÀBIA, POR, CALMA I TRISTESA.
MOLT BONES REFLEXIONS A AQUESTA ACTIVITAT.
A ON CADA ALUMNE MODELAVA AQUELLA SITUACIÓ QUE ELS FEIA PENSAR EN FELICITAT
ACTIVITAT 4: IDENTIFIQUEM ELS MOMENTS DE LES NOSTRES EMOCIONS
EN EQUIPS, HAVIEN D'ORDENAR LA SEQÜÈNCIA DEL CONTE "TALPET TERRATRÈMOL" PER TAL DE RECONÈIXER ELS DIFERENTS MOMENTS DE LES NOSTRES EMOCIONS, I COM PODER TORNAR A LA CALMA EN ELS MOMENTS QUE ENS REVOLUCIONEM MASSA.
IDENTIFICACIÓ DELS DIFERENTS MOMENTS EN ELS QUE PASSEM D'ESTAR EN CALMA A ENRABIATS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada