Arriba desembre i amb aquest mes també arriben les notes del primer trimestre.
Jo, com a mestra dels vostres fills i filles, penso que el número que tindrán a cada assignatura, és a dir la nota, no té cap valor si l'alumne no sap en quin moment de l'aprenentatge està, que ha de fer per millorar aquelles coses que encara no li surten massa bé, o quines coses ja pot donar per assolides.
És per aquest motiu, que vull ensenyar-vos quines activitats d'avaluació estan fent per tal de tenir més clar el sentit que tenen les notes que donem cada trimestre.
(és a dir, el més important no es saber si tenc un 7 o un 8, sino saber perquè el tenc, que he aprés, i que puc fer per millorar)
CO-AVALUACIONS
A nivell escrit, cada dimecres els alumnes fan una rúbrica de co-avaluació.
En què consisteix?
Quan acaben d'explicar per escrit l'activitat de la maleta, es posen per parelles, i cada alumne li diu al seu company el que ha de millorar i el que fa especialment bé, en base a quatre objectius:
Ho ha fet en català?
Ha intentat la lletra minúscula?
La mesura de la lletra és correcte?
Hi ha espais entre paraules?
Una eina molt potent perquè el que es diuen entre companys està estudiat que és molt més potent que la avaluació que fa el mestre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada