BENVINGUDA GIOVANNA

AMB L'ARRIBADA DE DOS MEMBRES MÉS A LA VIDA DEL GRUP, SORGEIX LA NECESSITAT DE REFER ELS EQUIPS.
PERÒ AQUESTA TASCA NO L'HE FETA JO TOTA SOLA, M'AGRADA DONAR TEMPS ALS INFANTS PER SER CONSCIENTS DE LES COSES QUE HEM D'ANAR INTRODUINT DINS LA VIDA A L'AULA I DEL GRUP. ARA SOM 22, I ALGUNS EQUIPS HAN DE SER DE 5!

PERÒ, I COM O FEIM AIXÒ? 
LA PROPOSTA DELS INFANTS VA SER QUE ELLES, NA BIANCA I NA GIOVANNA POGUÉSSIN TRIAR L'EQUIP BASE QUE VOLGUÉSSIN, PERÓ... VOSALTRES HEU TRIAT EQUIP? AMB QUINS CRITERIS DONAM SENTIT ALS AGRUPAMENTS?

DAVANT LA NECESSITAT DE REFER ELS EQUIPS, APROFITAM UNA DINÀMICA: UN MÓN DE COLORS

OBJECTIU ESPECÍFIC:  preparar i sensibilitzar l’alumnat per treballar de manera cooperativa.

Es tracta d’una dinàmica de grup molt útil per reflexionar sobre la composició dels equips seguint criteris d’homogeneïtat o d’ heterogeneïtat. 

Objectius:
 a) Fer una aproximació als criteris que es segueixen per conformar grups socials.
diversitat en la formació de grups.

 Material: gomets de diferents colors i formes: cercles, quadrats i triangles

Desenvolupament de l’activitat: Tots els participants es col·loquen d’esquena a una paret, tots tindran els ulls tancats i romandran en silenci. A cadascun dels participants se li col·locarà un gomet al front de manera que no pugui veure quin color li ha tocat. Quan tots els participants tinguin gomet, se’ls demanarà que obrin els ulls i els direm que tenen dos minuts per agruparse. Caldrà deixar a algú sense gomet o amb un color diferent a tots els demés. 

 Quan formem grups, tendim a fer-los de manera homogènia, agrupant-nos amb els amics o aquelles persones iguals a nosaltres i moltes vegades, encara que de manera involuntària, a discriminar als altres. Si ens agrupem amb els que són iguals i pensen igual, es produeix una homogeneïtat en els discursos, empobrint l’aprenentatge. I això no és l'objectiu que perseguim! Els agrupaments han d'afavorir que tots els infants punguin arribar al màxim del seu potencial i amb la seguretat de sentir-se acompanyats davant aquells aspectes que els suposen més dificultats! 


presentam la dinàmica








receca dels companys d'equip


agrupamanents

descobrim que hi ha dos companys que tenen gomets diferents i que no formen part de cap equip


i què feim ara?

floreixen sentiments de tristesa en sentir-se EXCLOSOS

però entre els propis infants també en adonar-se de com es senten els seus companys 

i què feim ara?

ens agrupam per formes, no per colors!

cercles, quadrats, triangles...





iguals o diferents ... SOM UN EQUIP!



DESCOBRIM QUE ÉS DIFÍCIL SEPARAR-NOS D'ALGUNS COMPANYS, PERÒ TAMBÉ, EL BENESTAR QUE SENTIM QUAN ESTAM AL COSTAT DEL QUI ESTÀ MÉS TOT SOL, I QUE ESTÀ SOL/A, QUE ET SENTIS SOL/A, NO ÉS EL QUE VOLEM!
TOTS SOM UN EQUIP I TOTS NECESSITAM AJUDA, DE LA MATEIXA MANERA QUE TOTS SOM CAPAÇOS  D'AJUDAR. PER AIXÒ, TANT DÓNA CERCLE, QUADRAT O TRIANGLE! IGUALS O DIFERENTS... SOM UN EQUIPAZO! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada