La intel·ligència emocional és la capacitat d'identificar,
comprendre i manejar les emocions en un mateix i en els altres, és a dir, la
capacitat que tenim per tractar-nos bé i tractar bé als altres
Els alumnes que desenvolupen una adequada
intel·ligència emocional posseeixen
confiança en les seves capacitats;
-
creen i mantenen relacions satisfactòries, comunicant el que
necessiten, pensen i senten, tenint en compte els sentiments dels altres; estan motivats per explorar, afrontar desafiaments i aprendre,
-
posseeixen una
autoestima alta i tenen un major nombre de recursos per a la resolució de
conflictes. Tot això influeix de forma positiva en totes les àrees de la seva
vida.
Treballar la
EI augmenta el benestar dels alumnes, es redueixen els
conflictes escolars resolent-se d'una manera més assertiva.
COM HO FAREM?
• 10 minuts cada matí abans de començar la
“rutina” diària des de les bolles de les emocions. Estaran més receptius.
• 10 minuts abans d'acabar les classes, si
és possible, repassarem com estaven al matí, si alguna cosa ha canviat, creant
un espai perquè puguin reflexionar individual i en grup ( espai de la calma) I EN DEIXAREM
CONSTÀNCIA A LA NOSTRA AGENDA.
AIXÍ, TAMBÉ HO PODREM COMPARTIR AMB VOSALTRES LES FAMÍLIES.
AL LLARG DEL PROCÉS, L'ESPAI DE LA CALMA HA ESTAT UN LLOC PRIVILEGIAT ON LES BRUIXES I BRUIXOTS VIUEN MOMENTS DE TOTS ELS COLORS I DES D'ON HAN POGUT CERCAR ESTRATÈGIES PER ESTAR MILLOR!
QUÈ ÉS?
ES TRACTA D'UN RACONET QUE HEM PREPARAT A L'AULA ON OFERIM ALS ALUMNES EINES PER RELAXAR-SE, ATURAR-SE QUAN HO NECESSITIN, I EL TEMPS I LA CONFIANÇA PER PODER- HO FER. TAMBÉ S'HA CONVETIT EN UN EPAI PER POSAR PARAULES I RESOLDRE CONFLICTES, PER TORNAR A ESTAR DE COLOR VERD.
QUÈ NO ÉS
NO ÉS UNA CADIRA DE PENSAR NI RES SEMBLANT. ÉS UN ESPAI PER ATURAR-SE A DESCANSAR, CONTEMPLAR LES NOSTRES FOTOS...TAMBÉ CONVIDAM ALGUN/A ALUMNE/A QUAN PERCEBEM QUE POTSER ESTAR MOLT NERVIÓS O ANGOIXAT, SEMPRE DES DE LA DESCRIPCIÓ DE LES ACCIONS: "EM SEMBLA QUE ESTÀS UN POC NERVIÓS ..." D'AQUESTA MANERA ELS AJUDAM A ANAR CONEIXENT-SE, OBSERVANT-SE I ANAR APRENENT A AUTOREGULAR-SE. MAI NO ÉS UN CÀSTIG
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada